Palvelut

Ostolaskujen hallinta

Ostolaskut

Ostolaskujen hallintapalvelumme kattaa laskujen vastaanottamisen ja käsittelyn sähköisesti, maksuliikenteen hoitamisen sekä vapaasti käytössäsi olevan sähköisen laskuarkiston. Palvelun etuna on myös laskujenhallintaan liittyvän prosessin virtaviivaistuminen kertakirjauksen ansiosta. Laskun saavuttua sähköisesti se kirjataan ja lasku kulkee yhdellä kirjauksella läpi koko prosessin, aina maksatukseen ja arkistoon saakka.

Edut

Ostolaskujen sähköisen hallinnan oleellisin etu yritykselle on ajansäästö: laskujen käsittelyyn käytettävä aika vähenee niin teidän kuin meidänkin päässämme. Laskut eivät eksy eivätkä jää hoitamatta lomien aikana. Ostolaskujen sähköinen vastaanottaminen mahdollistaa myös sähköisen laskuarkiston käytön, jolloin voit koska vain tarkistaa jo maksettuja laskuja.

Laskujen hyväksyntä selaimella ja mobiilisti

Saat ilmoituksen uudesta laskusta sähköpostitse. Voit tarkistaa ja hyväksyä laskun ajasta ja paikasta riippumatta internetselaimella tai mobiililaitteella. Hyväksytty lasku siirtyy reskontraan, josta siirrämme sen maksatukseen pääsääntöisesti eräpäivän mukaisesti. Tarvittaessa voit myös hylätä laskun tai kommentoida sitä. Epäselvissä tapauksissa voit jättää laskun odottamaan lisäselvityksiä ja jatkaa laskun käsittelyä myöhemmin.

Käyttöönotto

Asiantuntevan ja luotettavan yhteistyökumppanin kanssa sähköiseen ostolaskujen hallintaan siirtyminen sujuu helposti ja nopeasti. Avaamme tarvittavat osoitteet laskujen vastaanottoa varten ja laadimme tiedotteen laskutusosoitteen muuttumisesta toimittajille jaettavaksi. Opastamme järjestelmän käytössä ja sovimme pankkien kanssa tarvittavien pankkiaineistojen noutamisesta sekä maksuliikenteen käyttöönotosta.

Maestro Ostolaskupalvelu tilitoimiston asiakkaalle